reklama

Ja a Peru, môj krátky príbeh (2. zo 4. častí)

Pokračovanie môjho príbehu bohaté na obrazovú prílohu :)  Predošlá časť: http://karvas.blog.sme.sk/c/371456/ja-a-peru-moj-kratky-pribeh-1-zo-4-casti.html

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

4. Lima a jej kontrast

Ešte keď sme sa viezli s Matúšom z letiska v taxíku spomínaného taxikára, sledoval som z okna okolité domy a štvrte. Skonštatoval som , že je tu z veľkej časti skutočne bieda, čo som aj predpokladal a očakával. Matúš však len sarkasticky skonštatoval: " Toto? to si ešte nevidel predmestia Limy." Čo presne mal na mysli som dokonale pochopil až o 2 dni neskôr, keď sme sa vydali na náš naplánovaný trip a ja som z okna autobusu sledoval obrovské slumy, kde celé rodiny žijú z niekoľko soles na deň. Býval som však v Kennedyho parku, v časti Miraflores, čo je vyspelá a moderná časť Limy. V tejto časti to bolo skutočne príjemné, bezpečné a pôsobiace tak, že tam zväčša býva stredná trieda a turisti. Miraflores má však moderné časti s výškovými budovami a hotelovými komplexmi svetovej triedy.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Kontrast Limy
Kontrast Limy 

5. Peruánsky prime time

Večer predtým ako sme mali vyraziť z Limy do Paracasu, som sa zašiel najesť do miestnej reštaurácie hneď pri hostely. Jedlo bolo ako inak...chutné a lacné. V podniku bola zapnutá telka a dávali v nej (ako som neskôr zistil) veľmi obľúbený program v Peru. Na chvíľu som sa teda zapozeral. Vedel som, že južná Amerika je liahňou telenoviel, vyznávania kultu krásy, kde vymakané telá a plastika sú samozrejmosťou vyššej triedy a televíznych idolov. To čo som však videl na obrazovke ma po chvíľke sledovania priviedlo do pomykova a zároveň pobavilo. Bola to kombinácia Big Brother, Vyvolených, modelingového kastingu, vedomostného kvízu a americkej paródie, kde sa každému ujde kečup na sveter, alebo zmrzlina na hlavu. Táto show totiž pozostávala z dvoch súperiacich tímov zložených zo ženských a mužských modelingových idolov. Uvádzal to moderátor, ktorý im kládol vedomostné otázky a ak niekto odpovedal nesprávne, musel vojsť do jednej z miestnosti, kde na neho spustili gebuzinu rôzneho druhu :) Celý televízny program som však nesledoval, takže nedovolím si hodnotiť celkovú televíznu produkciu v Peru, ale o tento zážitok som sa nemohol nepodeliť .Práve to ma fascinuje na juhoamerickej kultúre. Na jednej strane je veľmi konzervatívna, náboženstvo tam má veľkú váhu a na strane druhej je sexualita, kult tela a krásy omnoho výraznejší ako v Európe, či severnej Amerike.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

6. Fauna na Islas Ballestas

Prvou zastávkou nášho tripu bol Paracas. Je to jedno z miest odkiaľ vyrážajú lode do prírodnej rezervácie Islas Ballestas. Počkali sme kým sa naplní loď ostatnými turistami a vyrazili sme na ostrovy. Počas cesty som si urobil fotku so známym geoglifom Candelabro (svietnik) vytvoreným v mäkkom podlaží severnej strany polostrova Paracas. Samozrejme najväčšie očakávania som mal od Nazca Lines a Machu Picchu, ktoré ma ešte len čakali a možno práve preto ma ostrovná rezervácia Islas Ballestas tak príjemne prekvapila a fascinovala. Tá nádherná fauna na skalnatých bralách ma úplne očarila. Obrovské množstvo druhov vtákov, pohodlné uškatce leňošiace len tak na skalách. Je neporovnateľné vidieť exotické zvieratá v zoo. Vidíte len akýsi kúsok vytrhnutý z prirodzeného prostredia. Tu to vidíte ako celok a preto to dokážete tak poňať a vychutnať si to. Moje zmyslové receptory pracovali tak rýchlo ako pracovali cvakajúce fotoaparáty v rukách ostatných nadšencov a mňa. To boli presne pocity, ktoré som prežíval a nedokázala ma vyrušiť ani letka čajok, ktorá zbombardovala náš čln trusom. Akoby zázrakom mňa nezasiahli, zrejme som bol príliš nadšený :)

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Vyrážame z prístavu v Paracase
Vyrážame z prístavu v Paracase 
Pohľad na Candelabro (svietník)
Pohľad na Candelabro (svietník) 
Zvedavé uškatce - my na nich, oni na nás asi nie...
Zvedavé uškatce - my na nich, oni na nás asi nie... 
Žeby nejaká ostrovná anomália?
Žeby nejaká ostrovná anomália? 
...len akási kolónia operencov.
...len akási kolónia operencov. 
Toto nepotrebuje komentár...
Toto nepotrebuje komentár... 
Všade kam sa pozriete...jednoducho nádhera.
Všade kam sa pozriete...jednoducho nádhera. 
Operení obyvatelia
Operení obyvatelia 

7. Mototaxi

Našou ďalšou zastávkou bolo mesto Ica (Ika), ktoré sa nachádza južnejšie a hraničí s púšťou. Toto mesto na mňa pôsobilo veľmi príjemne, prirodzene a folklórne. Asi tak nejako som si predtým predstavoval tradičné juhoamerické mesto. Mestská katedrála bola plná a slúžila sa v nej akurát omša, ktorá bola predjedlom k slávnosti na hlavnom námestí, kde sa chystalo niečo významné. Čo som však v Lime nevidel, ale v Ice áno, boli tzv. mototaxi. Ja som si ich už však stihol premenovať na motorizované rikše, teda "motorikše." Veľmi mi to totiž pripomínalo dopravné prostriedky z Indie. Niektoré vyzerali akoby boli podomácky zostrojené a iné zase akoby ich majiteľ pravidelne tuningoval a vylepšoval. Naša ďalšia cesta smerovala do oázy Huacachina, ktorou je mesto veľmi známe. Povedal som Matúšovi, že by som rád vyskúšal mototaxi a tak sme nasadli. Šofér, ktorého som videl len cez nakrivo vyrezaný kruhový otvor v papundekli, bol veľmi príjemný a zhovorčivý. Keď na to šliapol, tak som sa cítil ako v kočiari na motorový pohon a adrenalín mi narastal v priamej úmere s cestou. Štrikovali sme pomedzi autá a autobusy ako žiletka a nikdy som nevedel či máme prednosť, alebo nie. So smrťou v očiach a dobrodružstvo v krvi sme napokon dorazili do Huacachiny. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Tradičná doprava v Ice
Tradičná doprava v Ice 
Slávnosť na hlavnom námestí v Ice
Slávnosť na hlavnom námestí v Ice 
Môj lukratívny pohľad na vodiča v mototaxi :)
Môj lukratívny pohľad na vodiča v mototaxi :) 
Interiér v mototaxi - palubná doska :)
Interiér v mototaxi - palubná doska :) 
Ja a mototaxi
Ja a mototaxi 

V nasledujúcich častiach nás ešte čaká Nazca a jej svetoznáme obrazce, ktoré je možné vychutnať si v plnej paráde len z vtáčej perspektívy, pyramídy Cahuachi a cintorín Chauchilla v jej okolí.´Potom sa presunieme podstatne južnejšie do Arequipy, kde som navštívil nádherný kláštor Santa Catalina. Tak navštívime turisticky rušné mesto Cusco a zlatým klincom bude samozrejme Machu Picchu :)

Martin Karvaš

Martin Karvaš

Bloger 
  • Počet článkov:  22
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zoznam autorových rubrík:  Niečo na zamyslenieSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu