reklama

Ja a Peru, môj krátky príbeh (3. zo 4. častí)

V poradí už tretí diel, ktorý má skôr charakter fotoblogu. Samozrejme je v ňom zahrnutý aj môj príbeh so skúsenosťami a poznatkami, ktoré som nadobudol. Takže poďme spolu poznávať ďalšie hodnotné miesta Peru.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

8. Oáza Huacachina

Nikdy predtým som nebol v púšti, nie to ešte v oáze a navyše vždy keď som počul slovo "oáza" vybavil sa mi Egypt. Ten je síce o dosť bližšie ako Peru, no ešte som tam nebol. Môj prvý dojem z Huacachiny bol však úžasný. Zrazu sa pred nami objavili obrovské hradby dún, v ktorých bol tento klenot. V strede jazierko s člnkujúcimi sa ľuďmi, okolo palmy a po bokoch domy a reštaurácie. Zašli sme teda na dobré jedlo a pár pív a len si tak pri rozprávaní vychutnávali tu pohodu a pokoj. Poobede sme mali na pláne sandboarding a terénne buginy. Skupinku asi 10 ľudí nás vyviezli na terénnej bugine do púšte, kde sa šoférovi veľmi úspešne darilo dvíhať nám dávky adrenalínu pri šialenej jazde po dunách. Bohužiaľ som pri tejto jazde prišiel aj o moju obľúbenú šiltovku. Ešte že som mal pri sebe svoj fotoaparát, takže som si tento moment dokázal aj nahrať. Šiltovku teda už nemám, ale aspoň mám vtipnú spomienku na to, ako som o ňu prišiel :) Od sandboardingu som však očakával viac. Po šialenej jazde každý dostal svoju dosku a nechali nás spustiť na bruchu asi 3x. Avšak nie každý deň si človek jazdí po púšti a surfuje miesto internetu po piesočných dunách...aj keď len na bruchu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Oáza Huacachina
Oáza Huacachina 
Obrázok blogu
Pohľad na púšť Atacama.
Pohľad na púšť Atacama. 
Sandboarder :)
Sandboarder :) 
Koniec jazdy...no my pokračuje ďalej.
Koniec jazdy...no my pokračuje ďalej. 

9. Nazca

Aj keď som predtým o Peru toho veľa nevedel, vždy sa mi vybavili dve základné veci: Machu Picchu a Nazca Lines, teda veľké obrazce na zemi, ktoré je vidieť len z vtáčej perspektívy vytvorené dávno predtým ako sa človek dokázal vzniesť k oblohe. Ešte v kempe som si cez internet zarezervoval polhodinový let, aby som si tak splnil svoj sen. V lietadle nás rozmiestnili podľa váhy. Jeden z pilotov nám celý let ukazoval kde sa máme pozerať. Ak sa však rozhodnete vidieť tieto obrazce, odporúčam vám, aby ste tam určite nešili s tým, že hneď ako vzlietnete budete vidieť všade obrazce a že budú jasné ako na fotkách na internete. Tieto obrazce sa totiž nachádzajú na obrovskom priestranstve a aj napriek tomu, že sú pomerne veľké musíte vedieť kde sa presne pozerať aby ste ich videli. Niektoré je vidieť zreteľnejšie a pri iných je to o dosť náročnejšie. Neočakávajte teda vyretušované fotky na zemi, aby ste sa nesklamali. Mňa tento zážitok rozhodne nesklamal, no tiež mi poupravil moje predstavy a očakávania.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Letisko Márie Reiche Neuman v Nazce - pomenované po nemeckej archeologičke a matematičke, ktorej výskum pomohol odhaliť a zachovať Nazca Lines.
Letisko Márie Reiche Neuman v Nazce - pomenované po nemeckej archeologičke a matematičke, ktorej výskum pomohol odhaliť a zachovať Nazca Lines. 
Pohľad na časť náhornej plošiny z lietadla.
Pohľad na časť náhornej plošiny z lietadla. 
Obrázok blogu
Astronaut
Astronaut 
Obrázok blogu
Kolibrík
Kolibrík 
Pavúk (Araňa)
Pavúk (Araňa) 
Kondor
Kondor 
Vyhliadková veža - ak máte strach z lietania, tak si môžete pozrieť obrazce aj zo zeme, bohužial len dva - Strom a Ruky(na fotke kúsok vpravo od veže).
Vyhliadková veža - ak máte strach z lietania, tak si môžete pozrieť obrazce aj zo zeme, bohužial len dva - Strom a Ruky(na fotke kúsok vpravo od veže). 

10. Cahuachi, Chauchilla, kto sa v tom vyzná?

Neskôr poobede sme si v miestnej cestovke v Nazce zakúpili výlet na pyramídy Cahuachi(Kauači). Do hodiny nás autom vyzdvihol náš sprievodca Fernando. Cestou tam som s ním viedol príjemnú konverzáciu o našich kultúrach. Nazca sa nám stále vzďaľovala a z roviny začali vystupovať obrovské kopce. Tešil som sa kedy už uvidím očakávané pyramídy a neustále som kládol Fernandovi otázky ohľadom nich. Jeho odpovede boli však čoraz neistejšie. Dorazili sme teda na miesto. Okolo nás boli samé kopce, no po pyramídach ani stopy. Ja som však stále akoby očakával, že asi vyrastú priamo pred nami zo zeme. Fernando však zahlásil, že sme na cintoríne Chauchilla(Čaučija) a začal svoj výklad. A vtedy mi došlo, prečo sa tváril tak zmätene pri otázkach o pyramídach. V cestovke sa nám poplietli názvy a tak sme boli na miesto pyramíd Cahuachi na cintoríne Chauchilla. V súvislosti s touto situáciou mi napadá známy vtip o stavbároch, ktorý mali postaviť komín, otočili však zle plán a tak vykopali studňu :) Keďže sa dá v Peru pri všetkom vyjednávať a Fernando bol veľmi ochotný, tak sme s ním za rozumnú cenu zjednali, aby nás vzal aj k spomínaným pyramídam.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Sprievodca Fernando pri výklade o púštnej klíme, ktorá umožnila zachovanie takýchto múmií.
Sprievodca Fernando pri výklade o púštnej klíme, ktorá umožnila zachovanie takýchto múmií.  
Celé územie je posiate pozostatkami predstaviteľov kultúry Nazca. Preto sa nečudujte, keď zakopnete o kosť trčiacu zo zeme, ako tuto kolega turista z Belgicka.
Celé územie je posiate pozostatkami predstaviteľov kultúry Nazca. Preto sa nečudujte, keď zakopnete o kosť trčiacu zo zeme, ako tuto kolega turista z Belgicka. 
Obrázok blogu
Cintorín Chauchilla je plný takýchto rodinných hrobov.
Cintorín Chauchilla je plný takýchto rodinných hrobov. 
Fernando nás zaviezol napokon aj k pyramídam Cahuachi.
Fernando nás zaviezol napokon aj k pyramídam Cahuachi. 
Cahuachi bolo hlavné obradné centrum kultúry Nazca.
Cahuachi bolo hlavné obradné centrum kultúry Nazca. 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Magický západ slnka nad Cahuachi.
Magický západ slnka nad Cahuachi. 

11. Kláštor Santa Catalina

Po bohatom dni na poznávanie v Nazce sme celú noc strávili v autobuse, ktorý nás po 8 hodinách cesty na juhovýchod dopravil do Arequipy. Bohužiaľ sme mali na Arequipu len 1 deň, takže sme nemohli okúsiť čaro kaňonu Colca a sopky El Misti dominantne týčiacej v pozadí mesta. Prebrázdili sme teda mesto a ja som sa rozhodol, že navštívim aj kláštor Santa Catalina, o ktorom som sa dočítal, že je skutočne pôsobivý. Jeho farebnosť ma skutočne dostala. Sýta modrá a červená farba a nádherné záhrady z neho robili skutočne živé miesto. V Arequipe sa však naše cesty s Matúšom rozdelili, on sa musel vrátiť učiť do školy a ja som tak sám pokračoval na sever do turisticky rušeného Cusca až k vysnívanému Machu Picchu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Vitajte v Arequipe.
Vitajte v Arequipe. 
Začíname prehliadku kláštora Santa Catalina.
Začíname prehliadku kláštora Santa Catalina. 
Kláštor Santa Catalina bol založený v roku 1579.
Kláštor Santa Catalina bol založený v roku 1579. 
Klenby, nádvoria a chodby hýria živými farbami.
Klenby, nádvoria a chodby hýria živými farbami. 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Mnísi sa museli niekde aj umývať.
Mnísi sa museli niekde aj umývať. 
Kláštor zahŕňa aj prekrásne záhrady.
Kláštor zahŕňa aj prekrásne záhrady. 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Za mnou sopka El Misti.
Za mnou sopka El Misti. 
Obrázok blogu
Alpaky v jednom z parkov Arequipy.
Alpaky v jednom z parkov Arequipy. 
Pravé indiánske kakao :)
Pravé indiánske kakao :) 
Katedrála na Plaza de Armas v Arequipe.V pozadí sopka El Misti.
Katedrála na Plaza de Armas v Arequipe.V pozadí sopka El Misti. 

Nabudúce nás čaká už posledný diel.Navštívime v ňom Cusco, ktoré má úplne inú atmosféru ako Lima a na záver samozrejme magické Machu Picchu.

Martin Karvaš

Martin Karvaš

Bloger 
  • Počet článkov:  22
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zoznam autorových rubrík:  Niečo na zamyslenieSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu